REKLAMA
ARTYKUŁ PARTNERA
Fotowoltaika dla firm - dlaczego warto?
Fotowoltaika cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród odbiorców indywidualnych oraz przedsiębiorców. Obniżenie rachunków za prąd i uniknięcie kolejnych podwyżek to tylko niektóre z wielu korzyści tego rozwiązania. Dlaczego firmy powinny w nią inwestować?
Instalacja fotowoltaiczna dla firm

Instalacja fotowoltaiczna produkuje darmową energię ze słońca. To, jak dużo przedsiębiorstwo zaoszczędzi, zależy od wielkości instalacji. Podstawowym warunkiem jest dobór instalacji pod zapotrzebowanie energetyczne. Przedsiębiorstwa mogą generowany przez panele fotowoltaiczne prąd zużyć na dwa sposoby. Po pierwsze mogą go wykorzystać na własne potrzeby. Po drugie wyprodukowane nadwyżki prądu mogą sprzedać do sieci energetycznej. Warunki odsprzedaży regulowane są prawnie. Najczęściej firmy łączą oba rozwiązania – oszczędzając i zarabiając.

Od czego zacząć?

Decydując się na fotowoltaikę dla firm, warto dokładnie poznać profil energetyczny przedsiębiorstwa, czyli schemat korzystania z energii elektrycznej, zwłaszcza że jest on nieco inny od schematu energetycznego gospodarstwa domowego. W przeważającej mierze firmy rozpoczynają pracę rano i kończą po południu, więc zapotrzebowanie na prąd występuje w czasie jego produkcji przez elektrownię słoneczną. Projekt instalacji warto więc zostawić specjalistom, którzy uwzględnią potrzeby energetyczne przedsiębiorstwa oraz możliwości montażowe, dobierając optymalne rozwiązanie.


Status prosumenta

Fotowoltaika dla firm przynosi szereg korzyści – ta kwestia nie podlega dyskusjom. Przedsiębiorców cieszy przede wszystkim fakt, że mogą oni uzyskać status prosumenta. Prosumentem uznawana jest osoba (fizyczna lub prawna), która jednocześnie produkuje energię elektryczną z pomocą mikroinstalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW na własne potrzeby i ją konsumuje. Może również zgromadzone nadwyżki prądu magazynować lub przekazywać do sieci energetycznej, z którą ma podpisaną umowę i rozliczać w systemie korzystnych upustów.

Korzyścią dla firmy jest niezależność energetyczna i możliwość uniknięcia kolejnych podwyżek cen prądu.

Pozytywny wizerunek marki

Obecnie coraz większą wagę przywiązuje się do ekologii i dbania o środowisko. Rezygnujemy z używania plastikowych słomek, foliowych torebek, coraz częściej korzystamy z elektrycznych samochodów. Za światowymi trendami muszą też nadążać firmy. Inaczej trudno im będzie przekonać do siebie coraz bardziej proekologicznych klientów. Inwestycje w wytwarzanie energii z zielonych źródeł bezpośrednio wpływają na postrzeganie biznesu przez jego odbiorców. Pozytywnie oddziałują na prestiż firmy i zwiększają jej renomę. W starciu z konkurencją ceną lub jakości usługi, to właśnie może być sposób na przekonanie do siebie klientów.
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt