1. Organizatorzy:
- Komenda Hufca ZHP Pisz im. Janusza Korczaka
- Drużyna harcerska „Przyjaciele SP2” z Pisza
2. Zadania i cele:
- zapoznanie harcerzy z ideą Dnia Myśli Braterskiej,
- krzewienie idei braterstwa wśród harcerzy,
- przybliżenie znanych postaci z historii harcerstwa i skautingu,
- ukazanie wartości przyjaźni i braterstwa.
3. Termin i miejsce rajdu
Rajd rozpocznie się 23.02.2018r. (piątek) o godz. 18.00 przyjazd uczestników i zakończy się 25.02.2018r. (niedziela) o godz. 10.00. Rajd odbędzie się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Piszu.Uczestnicy przyjeżdżają na godzinę 18.00, zaś drużynowi przyjeżdżają o godzinie 17.00.
4. Zgłoszenia:
Każdemu zgłoszonemu patrolowi musi towarzyszyć pełnoletni opiekun (patrol nie więcej jak 10 osób). Wpisowe:
• 30 zł. od osoby
• zgłoszenia (liczba osób) należy kierować do phm. Moniki Palczewskiej (monikawszeborowska@vp.pl).
Zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 15.02.2018r.
5. Zadania przedrajdowe:
Drużyny mają za zadanie:
- przywieźć ze sobą różne materiały potrzebne do wykonania makiety miasteczka przyjaźni klej, nożyczki, gazety, małe pudełeczka, bibuła, taśmy, plastelina, cytaty o przyjaźni,
6. W ramach wpisowego organizatorzy zapewniają:
- Drużyny zakwaterowane zostaną w Szkole w Piszu.
- Podczas rajdu organizator zapewnia wrzątek i herbatę oraz ciepły posiłek
w sobotę.
- Świetną zabawę i moc niezapomnianych przeżyć.
- Wstęp na basen w sobotę.
7. Wyposażenie uczestników:
Obowiązkowe wyposażenie patrolu:
- Apteczka;
- Telefon komórkowy;
Obowiązkowe wyposażenie uczestnika:
- Kompletny mundur,
- Odzież na zmianę,
- Bielizna i przybory toaletowe,
- Zestaw sztućców wraz z kubkiem i talerzem,
- Buty zmienne ( OBOWIĄZKOWO),
- Latarka,
- Notatnik i długopis,
- Ubranie adekwatne do warunków pogodowych (proszę zwrócić na to uwagę ponieważ będą zajęcia w terenie)
- Zgodę rodziców na udział w rajdzie,
- Śpiwór(koc, kołdrę) najlepiej do tego jakąś poduszkę,
- Karimatę lub materac
- Własny prowiant na śniadanie i kolację,
- Śpiewnik,
- Strój kąpielowy, ręcznik, klapki, czepek, żel pod prysznic (ponieważ będzie wyjście na basen w sobotę)
- Materiały potrzebne do wykonania zadań czyli:
* klej, nożyczki, kredki, mazaki, plastelina, gazety, małe kartoniki, tektura, wycinanki do wykonania makiety miasteczka przyjaźni, cytaty o przyjaźni.
8. Postanowienia końcowe:
- Wszyscy uczestnicy rajdu mają obowiązek przestrzegania regulaminu, przepisów o ochronie przyrody, bezpieczeństwa p.poż oraz przepisów ruchu drogowego i przepisów obowiązujących na terenach prywatnych.
- Dyskwalifikacja drużyny lub uczestnika może nastąpić w przypadku postępowania niezgodnego z Regulaminem Rajdu i postawy niezgodnej z Prawem Harcerskim.
- Za zdrowie i życie uczestników podczas rajdu odpowiadają pełnoletni instruktorzy lub pełnoletni opiekunowie drużyn rajdowych.
- Odpowiedzialność za szkody wyrządzone podczas rajdu ponoszą drużyny rajdowe oraz ich pełnoletni instruktorzy lub pełnoletni opiekunowie.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo dokonania zmian oraz ostateczną interpretację niniejszego regulaminu.
PROGRAM RAJDU
23.02.2018r. (piątek)
18.00 – Przyjazd uczestników
18.00- 19.00 – Zakwaterowanie
19.00-19.30 – Apel powitalny
19.30-21.30 – Miasto przyjaźni (wykonane makiety miasta przyjaźni)
21.30-22.00 – Toaleta wieczorna
22.00-23.00 –Świeczkowisko
23.00 – Cisza nocna
24.02.2018r. (sobota)
7.30- Pobudka, toaleta poranna
8.00-9.00- Śniadanie
9.00 – 9.30- Apel poranny
10.00-12.00 – Zajęcia z pierwszej pomocy prowadzone przez specjalistów (z podziałem na grupy)
12.30-13.30 – Żywy łańcuch przyjaźni na boisku szkolnym(ustawiamy się w 3 literki- DMB o ile damy radę), puszczenie balonów przyjaźni
Bieg harcerski
13.30-15.00- Obiad
15.00-17.00- Basen
17.00-18.00 – Zajęcia integracyjne w drużynach – kodowanie off-line
Słodki Poczęstunek
18.00-19.00 – Kolacja
21.00- 23.00 – Gra nocna
23.00- cisza nocna
25.02.2018r. (niedziela)
07.00- Pobudka
07.00-8.00 – Toaleta poranna, Śniadanie
08.00- 9.30- Sprzątanie szkoły
9.30-10.00- Apel pożegnalny
10.00 – Wyjazd uczestników