Data dodania: 17.08.2021  |  wyświetlenia: 2924
S61 Kolno-Stawiski
Via Baltica - kolejne kilometry dla kierowców
Uruchomiono 35 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, od węzła Kolno poprzez drugą jezdnię obwodnicy Stawisk i dalszy nowy odcinek do obwodnicy Szczuczyna.
Oba odcinki mają jezdnie o nawierzchni z betonu cementowego. Każda po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m plus 2,5-metrowy pas awaryjny. Są przystosowane do najcięższego ruchu (kategoria KR7), a dopuszczalny nacisk to 11,5 tony na oś. Na obu odcinkach wybudowano po dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP). Górki Zachód oraz Górki Wschód na odcinku węzeł Kolno – Stawiski oraz Zabiele Zachód i Zabiele Wschód na odcinku Stawiski – Szczuczyn. 

To kolejny fragment międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, po odcinku Śniadowo - Łomża Południe, który przekazujemy w tym roku kierowcom do użytkowania - podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - Oddawane do ruchu odcinki wraz z ukończoną w ubiegłym roku drugą jezdnią obwodnicy Szczuczyna oraz fragmentem obwodnicy Stawisk tworzą około 44-kilometrowy, ciągły fragment S61.
Na udostępnionym fragmencie S61 powstał węzeł Kolno - na połączeniu z drogą krajową nr 63. W przyszłości do tego węzła zostanie doprowadzona obwodnica Łomży.

Na sąsiednim odcinku pomiędzy obwodnicami Stawisk i Szczuczyna powstał węzeł Grabowo zlokalizowany na połączeniu z drogi ekspresowej S61 z drogą powiatową nr 1828B.


Nowa droga skróci czas podróży z Warszawy na Mazury. Kierowcy będą poruszać się najpierw drogą ekspresową S8, a następnie skierują się na S61 na wysokości Ostrowi Mazowieckiej. Koszt budowy otwartych właśnie odcinków wyniósł łącznie ok. 630 mln zł.

Źródło: GDKiA
Udostępnij artykuł na Facebooku  
Opinie i komentarze
Lech

Oj nie będzie w Piszu obwodnicy bo Radnym , Władzą miasta i Panu Posłowi na tym nie zależy.

mecenas Igor Stuleya

Oby nigdy nie powstała. To by było nieszczęście

Kurier

Bo teraz to jest szczęście, po mieście poruszać się nie można z paczkami.

Piszanin

I znów Pisz zostanie w d... Zero dróg, zero rozwoju dla naszego miasta, tylko Kolno zyskuje i ciągle się rozwija, powstają nowe miejsca pracy. Tylko czekać kiedy nas kupią razem ze swoją miejską plażą w Piszu. Brawo dla rządzących, niech nadal śpią i tylko zmieniają się stołkami.

Major Suchodolski

Kolego piękny serdeczny, a co ma do tego Kolno? To inwestycja realizowana przez GDDKiA, węzeł Kolno defacto będzie w Kisielnicy.

tklz

Ględzisz od rzeczy

Obwodnice poszczególnych miast nie przyczyniają się tworzenie wymienianych mitycznych miejsc pracy. Obwodnice ułatwiają życie podróżnym nie zainteresowanych zatrzymywaniem się w danym mieście, oraz życie mieszkańcom poprzez przerzucenie tranzytu poza miasto. Jeżeli w Kolnie powstały tak liczne mityczne miejsca pracy, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sobie w tym Kolnie tej pracy poszukał. Z miejscami pracy to chodzi o coś innego. Żaden większy zakład produkcyjny nie powstanie ani w Kolnie, ani w Piszu, bo brakuje po prostu rąk do pracy. Już istniejące przedsiębiorstwa i firmy mają problemy ze znalezieniem pracowników, a co mówiąc o nowych zakładach. Żaden inwestor się nie pojawi, bo po prostu nie znajdzie już tu ludzi do pracy. Tzw rozwój Kolna to mit. Wszystko odbywa się tam na kredyt, miasto się wyludnia, a działki na tzw terenach inwestycyjnych są przedmiotem spekulacji a nie inwestycji.

W Piszu potrzebujemy zmian, nowego ducha i być może również tej obwodnicy, ale z zupełnie innych powodów.

Stasio mechanic.

Nie wiem czy moja firma podoła.

mecenas Igor Stuleya

Japa tam

Stasio mechanic

Proszę.?

Mazur

Szkoda tylko że najważniejsze odcinki (obwodnica Łomży oraz odcinek Ostrów Mazowiecka - Śniadowo) jest jeszcze w budowie. Bo to akurat kluczowe odcinki jeśli chodzi o dojazd na Mazury. Ale już niedługo...

Tom

A na kiedy planowane jest zakończenie robót?

Mazur

Z tego co się orientuję to za około 2 lata. To znacząco ułatwi dostęp wschodniej części Mazur do infrastruktury drogowej o jakiejś sensownej jakości. Następny krok to modernizacja DK 63 Pisz - Kisieknica (nie wiedzieć czemu nazywa się to węzeł Kolno - choć do Kolna to akurat stamtąd kawalek). W planach jest modernizacja tego odcinka DK 63 do standardu drogi GP z obwodnica Kolna i innych miejscowości. Ale to dalsza przyszłość. Tak czy siak to co będzie za około 2 lata to i tak ogromny progres. Po wybudowaniu S 16 wreszcie będzie można powiedzieć że Mazury nie są już regionem wykluczonym komunikacyjnie (choć niektórym to nie w smak, głównie warszawiakom którzy Mazury traktują jak rodzaj kolonii i skansenu).

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt