Data dodania: 14.07.2021  |  wyświetlenia: 2564
Łomża Południe-Śniadowo
Kolejny odcinek szlaku Via Baltica oddany do ruchu
Fot. GDKiA
Kierowcy mogą już korzystać z nowego, 17-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe. Koszt budowy odcinka, który powstał w ramach realizacji międzynarodowego szlaku Via Baltica, wyniósł 380 mln zł.
Trasa Via Baltica to jeden z najważniejszych szlaków tranzytowych łączących kraje nadbałtyckie z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce. Sukcesywnie oddajemy do użytku kolejne fragmenty drogi S61, będącej kluczowym elementem międzynarodowego korytarza transportowego. Inwestycja skróci czas przejazdu i podniesie poziom bezpieczeństwa na drodze - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Odcinek S61 Śniadowo - Łomża Południe został zrealizowany w systemie Projektuj i buduj, w trzy i pół roku od podpisania umowy. Wybudowany fragment S61 to dwujezdniowa droga ekspresowa z nawierzchnią z betonu cementowego, który zapewni wyższą odporność na koleinowanie, co jest szczególnie ważne na trasie, z której w dużej mierze będą korzystać pojazdy ciężarowe. Obok drogi ekspresowej powstało 18 km dróg serwisowych, a także przebudowano ponad 4,5 km dróg poprzecznych. W ramach inwestycji wybudowano węzeł Śniadowo oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.

Jeszcze w lipcu tego roku zaplanowano oddanie do użytkowania dwa kolejne fragmenty drogi ekspresowej S61 o łącznej długości 34 km. Kierowcy skorzystają z nowej trasy na odcinkach Kolno – Stawiski i  Stawiski - Szczuczyn. Natomiast do końca roku ma zostać ukończony i oddany do ruchu odcinek Łomża Południe - Łomża Zachód.

Droga ekspresowa S61 stanowi część międzynarodowej drogi E67 łączącej Europę Środkową ze Skandynawią. Celem tego zadania inwestycyjnego jest stworzenie korytarza komunikacyjnego  obsługującego ruch międzynarodowy na kierunku Polska – Litwa – Łotwa – Finlandia. Realizacja odcinków S61 od Szczuczyna do granicy z Litwą jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu „Łącząc Europę”.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
Udostępnij artykuł na Facebooku  
Opinie i komentarze
Andrzej

Dzisiaj tj. 18 07 2021przejeżdżałem tą trasą dwa razy. Bardzo wcześnie rano i przejazd powrotny około 15. Droga Super. Ruchu praktycznie brak. Luz całkowity.

seba

Znowu nas Kolno zostawilo daleko w tyle.

Mazur

Ano prawda. Od lat k tym wspominam gdzie się da, że Mazury coraz bardziej przypominaja skansen. Nie chce być złośliwy, ale zmierza to w kierunku zagubionych wiosek puszczy piskiej. Najważniejsze żeby warszawiakom na daczach nie przeszkadzać, bo budowa czegokolwiek na Mazurach to przecież coś strasznego. Gospodarczo Podlasie juz dawno nas przegoniło, a tu dalej myślenie rodem z początków lat 90 tych że turystyka jest recepta na wszystko. Otóż nie jest. To nie daje rozwoju, nie daje ciekawych i stabilnych miejsc pracy, nie daje perspektyw dla młodych, a przyczynia się do dewastacji środowiska i jest uciążliwe dla mieszkańców. Wąska grupa osób (glownie spoza regionu) tłucze na tym szmal a my ponosimy koszty korzystania przez nich z zasobów. Typowe rozwiązanie kolonialne. I jakoś tzw. obrońcom Mazur (już sama nazwa brzmi jak dowcip) nie przeszkadzają ścieki w jeziorach, spaliny, quady, motorówki etc. a przeszkadza budowa koniecznej dla rozwoju infrastruktury. Najgorsze jest to że mieszkańcy są bierni i brak jest poczucia dobra wspólnego oraz pewnej wizji rozwoju regionu. Widać to też u niektórych samorządowców (całe szczęście coraz rzadziej) którzy zezwalają na budowę dacz w najlepszych miejscach pozbawiając tym samym możliwości inwestycyjnego wykorzystania potencjału terenu. I dlatego wyprzedzilo nas już nawet Kolno. Tak, zapravowslismy sobie na to. Biernoscia.

fajac

moje tico erotico juz sie grzeje

Profesor

Odcinek Szczuczyn-Stawiski puki co to istny slalom gigant, ale może już nie długo

Totek

Maluchem strach wyjechać

Wiesiek Fachura

Luksusy. Nie wiem czy moje seicento podoła.

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt