REKLAMA
Data dodania: 21.07.2022
Spotkanie w sprawie obwodnicy Pisza
Mieszkańcy poprą jedynie wariant 2c, który jest jedyną obwodnicą
W Urzędzie Miejskim w Piszu odbyło się spotkanie z mieszkańcami w sprawie planowanych wariantów obwodnicy Pisza. Na spotkanie przyjechali przedstawiciele firmy Trakt, którzy na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykonują projekt przebiegu obwodnicy.
Na początku spotkania przedstawiciele Traktu dokonali prezentacji dotychczasowych prac nad wariantami oraz przedstawili raport ze spotkania online, które odbyło się w marcu tego roku. I w zasadzie mogłoby to oznaczać koniec spotkania, bowiem wynik analizy marcowego spotkania oraz przeprowadzonej ankiety wskazywały jasno i przejrzyście, że mieszkańcy są za wariantem 2c, który w zasadzie jest jedyną prawdziwą obwodnicą naszego miasta.


Oto wyniki tej ankiety:

Źródło: Trakt.eu

Podczas zadawania pytań na spotkaniu zapanował chaos. Większość pytań była rzucana bez poszanowania kolejki, z podniesionym głosem, często bez zrozumienia tematu czy charakteru spotkania. Ludzie głównie wyrażali nieufność wobec planów GDDKiA wobec naszego miasta.

Przedstawicielki facebookowej grupy Obwodnica Pisza skupiły się głównie na zagrożeniu wariantem 1 oraz poddawały wątpliwości plany rozładowania ruchu tranzytowego poprzez rozbudowę drogi S61. Według nich tiry jadące do Giżycka i tak będą wybierały drogę przez Pisz. Organizatorki protestów STOP PSEUDOOBWODNICY wyrażali nieufność wobec GDDKiA z powodu zmiany programu 100 Obwodnic z pierwotnie planowanej 15 kilometrowej na 3,6 kilometrową.


Ta nieufność wobec wyboru wariantów była w pewnym stopniu uzasadniona. W pewnym momencie spotkania przedstawiciel projektantów powiedział, że wariant 2c, choć najkorzystniejszy dla mieszkańców, jest najmniej opłacalny - w najmniejszym stopniu poprawi przepustowość ruchu oraz jest najdroższy, bo najdłuższy.
    
Burmistrz Szymborski również zabrał głos w dyskusji. Powiedział przedstawicielom GDDKiA oraz Traktu, że mieszkańcy akceptują jedynie wariant 2c i żaden inny w zasadzie nie powinien podlegać dyskusji. Burmistrz zapewnił również, że w przypadku wyboru innego wariantu niż 2c, będzie stwarzał problemy w uzyskaniu decyzji środowiskowej.
Opinie i komentarze

Komentarze (44)

Staram się zrozumieć ludzi mieszkających w Piszu tych którzy głosują przeciw obwodnicy Miasta ,takiej która omija Miasto dlaczego robicie tak złą pracę ,,,przejeżdżam przez tą miejscowość dużo razy i zawsze stoję w korku albo czekam aż przejazd kolejowy się zwolni ,widzę jak kierowcy i to miejscowi denerwują się, dlatego ruch samochodowy taki który tylko jest przejazdem trzeba wyprowadzić z Miasta .,Powodzenia glosującym za obwodnicą po za Miastem .

Obwodnica tylko i wyłącznie taka która omija miasto i blisko związane wsie ,temat bardzo prosty i jasny nie powinno być dyskusji na możliwość wyboru innego wariantu.Miasto w którym mieszkamy i tak popada w ruinę gospodarczo jak i turystycznie mając naprawdę wielkie możliwości zwiazane z turystyką .

Jeśli będą przejezdni omijać obwodnicą miasto, to na pewno się w tym miejscu nie rozwinie turystyka. Można wręcz rzec, że zewnętrzna obwodnica to sabotaż dla rozwoju miasta.

Tylko obwodnica zewnętrzna!!! Aż dziwne że burmistrz przemówił ludzkim głosem, ale wybory niedługo to trzeba

Ze,tez chce sie jeszcze pisowskim trollom swiecic oczami za ten kit z obwodnica,ktory nam zafundowali.

Najgorsze to są ruskie trole mówiące jednym głosem z warszawiakami i broniące ich interesów. Akwarium jest z was dumne.

Psy szczekają, karawana jedzie dalej. Nie dajcie się uciszyć, trzymam kciuki. Nicewicz z Szymborskim odejdą niedługo na emeryturę i ani jeden ani drugi nigdy nie poniesie konsekwencji tego bubla który sobie kiedyś wspólnie wymyślili.

psy dupami szczekają, a karawana nie wyrobiła na zakręcie.

Akurat Szymboraka cenię za odwagę do podejmowania niepopularnych decyzji. Prawda jest taka, że to za jego kadencji są robione inwestycje największego kalibru.

Na pytanie Pawła kto zasiada? Stolarz.

Lepsiej niech zaleją asfaltem te tory co idą do sklejki na gdańskiej.

Jeżeli w panie zagospodarowania przestrzennego były naniesione uwagi o planowaniu obwodnicy lub innej infrastruktury, a ktoś pobudował się w tej okolicy to na własne ryzyko, nie ważne czy za 30 czy 50 lat ale świadomość tego że może ta część zostać wykorzystana pod takie inwestycje Ci którzy się budowali powinni teraz siedzieć cicho. A jeżeli nie było takiego planu to świadczy o tym że w tej gminie nie ma gospodarza tylko przejadacza pensji od kadencji do kadencji i teraz trzeba wybrać opcję najmniej inwazyjną. Piszanie są sobie winni wybierając na swoich przedstawicieli takich ograniczonych ludzi. Kto to zasiada w tej Radzie, przedszkole. ktoś z kandydatów miał jakiś śmiały pomysł na Pisz czy tylko remont ulicy????

Ten czy tamten wariant i tak w niewielkim stopniu wyprowadzi ruch z miasta. Efekt taki sam, tylko koszty finansowe różne. Przeciwnicy wariantu 2c są zwolennikami PIS-u, bo nie chcą narażać posełka na kompromitację. Ładnie to tak wyzywać swoich od staruchów i innych.... ?

Ło Panie, rynce opadowują jak się czyta takie wpisy. Jakim trzeba być ... aby z dyskusji na temat przebiegu trasy zrobić problem polityczny. Nie proszę Pana. Ludzi nie dzieli się na wyborców tej czy innej partii tylko na mądrych i głupich.

Zgadza się. Natomiast troli próbujących dzielić ludzi i wprowadzać zamęt dzieli się na troli ruskich i pożytecznych idiotow

Pogonić tych bezmózgich starców z demencją z urzędu z geriatrykiem burmistrzem na czele

Kiedy organizowany jest protest przeciwko wariantowi 2? Jestem za wariantem 1.

Kończyć wariant 1. Taki zamysł był od lat i miasto się pod to szykowało. Budować 15 km obwodnicy za miliony, bez sensu aby komuś ocalić marchewkę (wiosna mieli powódź bo nie potrafią zadbać).dokończenie wariantu 1 wchodzi w grę. I wbrew twierdzeniom redakcji w mieśście nie ma aż tak wielu d...li co by

się dali nabrać na słówka. Pani z Orzyskiej niech protestuje skoro taka jej wola. Tylko niech uważa na absztyfikantów, wszak wybory wnet.

Tu nie chodzi o to czy komuś zabiorą ogródki, tylko o to, żeby to była obwodnica z prawdziwego zdarzenia a nie kiełbasa wyborcza, która nie rozładuje korków w mieście.

No właśnie. Wariant 2 gi nie wyprowadzi ruchu z miasta, bo aby z miasta wyjechać w kierunku Orzysza czy Rucianego, trzeba będzie dalej się pchać przez Grunwaldzka. Tak samo z wjazdem do miasta z tych kierunków. 15 km obwodnica nic nie daje. Korki w mieście powstają nie przez tranzyt, a bariery (i to nawet nie rzeka jest tu bariera, bo 2 mosty załatwiają już temat). Barierę stanowią okolice przejazdów kolejowych i skrzyżowania Olsztyńska-Orzyska i Wojs. Pol. w kierunku na Białą. Aby to rozwiązać należy wybudować wariant 1szy z wiaduktem nad Olsztyńska. Zrobić węzeł drogowy Woj.Pol - Czerniawskiego, rozbudować rondo Warszawska-Czerniawskiego, być może powiększyć rondo na Klementowskiego. Obwodnica z wariantu nr 2 zbierze tylko niewielka część ruchu tranzytowego z miasta. Za mało aby odkorkować ulice. I pomyśl. Jako mieszkaniec miasta nigdy nie będziesz z tej obwodnicy korzystał, no bo jak i gdzie nią wyjedziesz? Dokąd nią dojedziesz?

Te, drogowiec, właśnie obwodnica ma być po to żeby ruch tranzytowy przeleciał bokiem bez wjeżdżania do miasta i wtedy zrobi się w mieście zdecydowanie luźniej. Kolejnej ulicy to my nie potrzebujemy. Jeśli reprezentujesz logikę pracujących w gdace, to wiele wyjaśnia. Żyjemy w państwie z kartonu z debilami na decyzyjnych stołkach. Jak WARSAW i reszta towarzystwa pojedzie za bialmedem i wyleci na jeglin to wtedy dopiero w mieście zrobi się porządek. No ale już jak wszyscy mówią mc Donald nie zarobi na przejezdnych pasibrzuchach i tutaj pies pogrzebany. Mam nadzieję że się CBA i reszta za was weźmie madrusie.

Nie wiem jaka logikę reprezentuje, ale wiem że logika jest tylko jedna. Nie celem budowy obwodnicy nie jest wyprowadzenie samego tranzytu z miasta, a poprawienie warunków komunikacyjnych w samym mieście. Przejrzałem dane dotyczące natężenia ruchu dostępne na stronie GDKiA. Problemem nie jest tranzyt (jakoś Jeże nawet w szczycie sezonu się nie korkują), a natężenie ruchu lokalnego w samym mieście (Pisz korkuje się również po sezonie). Szeroka obwodnica nie zlikwiduje korków w mieście, trzeba usprawnić dojazd Z i do mista. Wariant1 szy się do tego przyczynia. Nie trzeba być wykwalifikowanym inżynierem ruchu, tylko właśnie kierować się logika. Poza tym wariant 2 gi będzie nie możliwy do zrealizowania że względów przyrodniczych (przecięcie doliny Pisy), a w każdym razie nie na tyle szybko aby można byłoby wykorzystać obecnie przewidziane na to pieniądze. Dalsze kłócenie się z rzeczywistością odwlecze budowę obwodnicy o min kolejne 15cie lat.

Zrobić dwa warianty i ch..uj. A stare dziady mordy w kubeł

A mi akurat chciało się obejrzeć całą relacje ze spotkania. Wiecie dla czego tam jest przewaga siwych głów? Bo wszyscy młodzi w czasie gdy się odbywało to spotkanie zap....lali w pracy na podatki z których ta drogą ma być wybudowana. Gardlowali najbardziej ci którzy do społeczeństwa nic nie wnoszą, a najważniejsza jest dla nich ich pietruszka za 5 zł która czasami wzejdzie albo i nie wzejdzie. Dyskutantom i awartuwnikpm że spotkania zdrowia życzę, ale większość z nich odwali kitę zAnim ta drogą powstanie. Trochę pokory (ponoć przychodzi z wiekiem). Już dwA razy wybraliście dla nas. 13 te, 14te emerytury. Wybraliście tak że wasze dzieci i wnuki musieli wyp....lać za granicę. N co komu wówczas wasz ogródek? Wariant 1 szy wchodzi w grę. Nie optalny, ale wynika on z tkanki miasta. Wariant 2gi nie służy miastu. Można byłoby go nazwać obwodnicy ca Pogobia. Z tego co wiem pogobiaki nie potrzebują obwodnicy.

Ten komentarz w zasadzie kończy dyskusję.

Apelujmy wiec do tej Pani z glosnikiem,ktora tak bezmyslnie organizuje te protesty,niech sie puknie tym glosnikiem w glowe...byc moze jeszcze nie jest za pozno na opamietanie.Nie blokowac i karac kierowcow i ludzi,ktorych jeszcze stac na wyjazd na Mazury.Oni niczemu nie sa winni.

Każdy normalny człowiek pracuje. Po pracy potrzebuje odpoczynku. Nie ma czasu i sił na robienie dymów. Ta Pani mieszka przy Orzyskiej. Zarówno wariant 1 szy jak i 2 gi omija jej dom. Ba, nawet odciąża . Nie wiem o co ta Pani robi awanturę. Podejrzewam idio ty zm albo zmanipulowanie. Albo jedno i drugie.

No tak,po co sie pchali do tego miasta,skoro teraz blokuja jego rozwoj,to nie protestanci tylko sabotazysci.Ta droga w. wariancie 1 byla planowana od 50 lat i byl znany jej przebieg,ludzie wiedzac o tym pobudowali swoje budki a teraz maja pretensje i protestuja.Kazdy wariant,ktory sie utrzyma ma planowany wiadukt kolejowy a to wystarczy by odblokowac miasto.Popierajmy wiec oba warianty.

Sami experci i specjaliści w tych komentarzach. A jeden z drugim nie ma zielonego pojęcia o czym pisze. "Ja bym zrobił to, a ja tamto" Jak byś tak zrobił to czemu pracujesz w sklejce czy telmexie. Jak jesteś takim expertem to zostaw te robote i zrób to o czym piszesz. Skoro w Piszu mamy tylu specjalistów to czemu jest tu tak źle.

Bo cwane darmozjady blokują miejsca i nie dopuszczają młodych, zdolnych. Są sami mierni, bierni i wierni. Młodzi już na studiach wiedzą, że lepiej im zostać tam gdzie studiują. Stołki w Piszu są wielopokoleniowe i z takim samym podejściem do pracy.

Tylko nieudacznicy potrzebują etatowych stołków. Ambitni i kreatywnie nie patrzą na takie stołki i nie są nimi w ogóle zainteresowani ale sami zakładają swój biznes i pracują na siebie A nie na innych. To tak na marginesie.

Mazury cód natury.

Ja to się zastanawiam czemu żaden z gorących zwolenników wariantu 1 którzy tu się teraz mnożą w komentarzach nie wziął udziału w konsultacjach. Czyżbyście się bali pokazać swoje ryła ? Może wstyd by było przed sąsiadami albo co gorsze rodziną. Trolle najete za srebrników kilka?Oj myślał jeden z drugim że interes na Piszu zrobią a tu się ludzie prości zbuntowali. W tym mieście to się od lat tylko wałki kręci, wybrzeże całe pogrodzone wyprzedane, teraz przy drodze krajowej chcą interesy robić kosztem ludzi miejscowych.

Jak to miasto upadnie to jak ty będziesz tu żyć. Dzieci wyjadą, może przyjadą na święta, urlopy. Plujesz na innych, a dlaczego reszta dla twojej wygody ma się tułać po innych miastach, krajach. Sam pilnujesz tylko swojego interesu, ciebie też inni nie obchodzą.

To miasto już upadło. I lata zajmie nim podniesie się z kolan, o ile kiedykolwiek się podniesie. Kto z młodych miał głowę na karku wyjechał i kolejne pokolenia będą wyjeżdżać póki coś tu się nie zmieni. Nie ma zakładów pracy, w budżetówce ilość stołków ograniczona dla osób z koligacji, co ci młodzi tu mają? Postawią jeszcze kilka supermarketów i będzie praca na kasie na obcy kapitał? Jak ktoś tu trafnie napisał dzielnicą Kolna niedługo będziemy. Tam wiedzą co robić żeby dzieci zatrzymać. I jak się obwodnice buduje też wiedzą.

Musieli poszukać pracy poza Piszem i dojeżdżają po kilkadziesiąt kilometrów dziennie, nie zdążyli

A może to że w wariancie 2 też ludzie stracą swoje własności i wolę żeby był to ogródki działkowe gminne jak własności za które płacili krocie a teraz je stracą każdy ma swój wóz i prawo takie jak wolność słowa i nie kryją się za ,,obserwatorem,, tylko pokaż ry..

Sylwia, masz działkę pod wariantem 2 i przez to optujesz za 1? No to typowo polskie myślenie, oby nie po mnie, a sąsiada mogą już kroić. Wariant 1 to nie tylko ogródki działkowe, w mieście też szykują się wywłaszczenia z ziemi którą ludzie mają od dziada pradziada, przejrzyj mapy. Co zrobiłaś do tej pory żeby nikomu (nie tylko Tobie) nie stała się krzywda? Podpisałas chociaż petycje z wariantem obywatelskim czy miałaś w nosie bo myślałaś że napewno pójdą przez miasto i było Ci to obojętne? Może najwyższa pora wyjść do ludzi i zacząć razem działać żeby pogodzić wszystkich?

W pracy zap....lim żebyś miał za co te drogę wybudować.

Ha ha matołki z piszą pokażcie sobie

Obiecali chłopaki donaldowi że puszczą ruch przez miasto i teraz zrobił się problem... Nie o interes mieszkańców i miasta tu chodzi a pewnych osób którym bardzozależy na biznesie z żółtym neonem M

Burmistrz powinien zlikwidować na Placu Daszyńskiego największy w woj. Warmińsko-Mazurskim bezpłatny parking, wyłączyć ten plac z ruchu samochodowego. Tak było tam już 10 lat temu. Przy szkołach średnich w godzinach pracy wprowadzić płatne strefy parkingowe. Podjąć działania w kierunku zainstalowania na skrzyżowaniach regulacji świetlnej, ale na pewno nie zrobi tego Szymborski i Puchalski. Za katastrofę komunikacyjną Pisza odpowiada Szymborski i Puchalski. Zgodę na lokalizację Biedronek, Lidlów, McDonaldów, przy głównych drogach wyrazili oni. Więcej gmina działki tam sprzedała. Pomysł twój mi się podoba. Wysłać teraz trzeba Szymborskiego na piskie skrzyżowania, dać mu lizaka i niech spróbuje tym bajzlem pokierować . Szybko kopa w zadek by tam dostał. Na stołku burmistrza na tego kopa musi jeszcze trochę poczekać.

To po co ten plac i parkingi przy szkołach?

Brak wizji rozwoju miasta sprawi, że to, o co dzisiaj tak walczą sprawi, że za kilka lat będzie to niszczeć. Młodzież ucieknie w poszukiwaniu miejsca ciekawszego, rozwijającego się. Węzeł PKP daje możliwość różnorodności zawodowej, a nie tylko drwale, Sklejka i Urzędy. Młodzi będą mogli pracować przy infrastrukturze kolejowej, konserwacji. Dziwię się, że w podupadającym mieście nikt nie szuka rozwiązań i mieszkańcy godzą się na nicość i bylejakość.

I tu się z Panią muszę zgodzić. Szybka kolej dająca możliwość dojechania Nie tylko do Warszawy w 1 godzinę i 40 min (takie są założenia) ale także w inne miejsca w normalny i cywilizowany sposób to okno na świat i otwarcie nowych możliwości zawodowych bez konieczności zmiany miejsca zamieszkania. Ten czas już nadchodzi i żadna to zasługa lokalnych władz. Oby tylko nie przeszkadzać temu projektowi to już będzie sukces. Ciekawe jest to że nawet nie zabezpieczono rezerwy terenu pod dworzec kolejowy który musi powstać w związku z ta inwestycja. Wszystko jest takie robione na dziś, na zasadzie latania dziur, bez wizji długoterminowej etc. W sumie obiektywnie patrząc tragedii jakiejś nie ma ale szału też nie. Podobne miasta w ciągu ostatnich 15 lat faktycznie poszły do przodu o kilka długości dalej. To akurat prawda.

Mazur, nie będzie dworca. Cpk tego nie przewiduje.

Ale tu trzeba z plk prowadzić rozmowy. W przypadku stacji wezlowych są mu temu przesłanki. Od samorząd i wbrew pozorom zależy tutaj bardzo dużo. Natomiast jeśli jest podejście że to jest czyjs obowiązek i nie wykazuje się aktywności, woli współpracy czy nie zachęca się i przekonuje do potrzeby inwestycji dworcowej to mamy to co mamy. Jakoś w dużo mniejszych miejscowościach i przy wcale nie ważniejszych liniach kolejowych dworce są remontowane (także przy wsparciu samorządów) lub bufiwsbe nowe (choćby systemowe). U nas zwyczajnie nie było zainteresowania współpraca w tym temacie. Efekt widać.

Wariant 1 najlepszy!

To co powinien zrobic burmistrz,zatrzymac ruch na rondzie i kierowac ruchem?Czy powinien budowac 15 kilometrowa obwodnice?Tak beznadziejnie glupiego to juz dawno nie czytalem.

Przede wszystkim to burmistrz może usprawnić organizację ruchu pojazdów w mieście. Bardzo dużo dróg i ulic w mieście jest własnością gminy. Inne gminy wprowadzają strefy płatnego parkowania, wyłączają odcinki ulic z ruchu kołowego, wyprowadzają ten ruch z centrum miast i co najważniejsze lokalizują inwestycje tak żeby one nie rozwaliły całego układu komunikacyjnego w mieście. A Szymborski i Puchalski co zrobili? Z centrum miasta zrobili największy na Warmii i Mazurach bezpłatny parking, wszystkie supermarkety zlokalizowane są w najbardziej newralgicznych komunikacyjnie miejscach. W mieście są tylko ronda, na skrzyżowaniach nie ma świateł. Wszystko się zakorkowało i róbta teraz co chceta. Kiedy mieszkańcy zaczną rozliczać Szymborskiego za organizację ruchu w mieście i jego radosną twórczość czyli kosmiczną głupotę.

A to akurat słuszna uwaga. Nowoczesna inżynieria ruchu jest nastawiona na jak najbardziej efektywne wykorzystywanie przestrzeni publicznej, likwidowanie lub ograniczanie parkingów i bezpłatnych miejsc postojowych w centrach miast, ograniczanie ruchu indywidualnego. Też się dziwię dlaczego w Piszu nie ma w centrum strefy płatnego parkowania. Ewenementem jest też że pod szpitalem funkcjonuje darmowy i nieograniczony parking. W zasadzie już nigdzie pod szpitalem nie wolno parkować bezpłatnie (stawka chyba 5 czy 7 zł za godzinę to średnia cena) za wyjątkiem pierwszych 15 minut. Czyli można przyjechać i odwieźć kogoś bezpłatnie A po 15 minutach nalicza się opłatę za pełną godzinę z góry. Ograniczanie ruchu zaczęło się od dużych miast ale ten proces już coraz częściej jest obserwowany na prowincji. Pisz jest ewenementem wśród miast podobnej wielkości. Prawie nigdzie ba rynku nie można parkować, za wyjątkiem dostawców i to też określonych godzinach. Ale to inny temat. Tu mówimy o obwodnicy. Niemniej jednak są to tematy nieco zbieżne bo chodzi o to żeby wyprowadzić ruch tranzytowy (notabene nie jakiś bardzo duży poza sezonem) ale tzn że wykorzystać inwestycje do rozproszenia ruchu lokalnego. Inaczej zbudujemy coś na miarę drogi dla warszawiaków udających się do Giżycka. A przecież to nie o to tu chodzi. Trzeba podejść do tego racjonalnie. Niemniej jednak takim rozwiązaniem nie jest też wariant nr 1 bez względu na podwariant. Bez budowy kolejnej przeprawy nieco dalej (ale też nie jakiś bardzo daleko) na południe taka inwestycja nie ma sensu i będzie substandardowa

zgadza się

Ktoś tu napisał że obwodnica miasta powinna być taka "z prawdziwego zdarzenia". Otóż to "z prawdziwego zdarzenia" słownik j.pol. tułaczy jako: mający wszelkie porządne cechy. Wariant 2 gi w żaden sposób nie ułatwi wjazdu do miasta, ani wyjazdu z niego. Usprawni jedynie tranzyt na linii Kolno Giżycko, który jest uciążliwy jedynie w sezonie wakacyjnym. Miasto korkuje się każdego dnia roboczego ok godziny

15tej również w zimę. Warszawiaki albo Kopniaki to robią. Celem budowy jest poprawa warunków komunikacyjnych w mieście. 15 km obwodnica ułatwi tylko dojazd do Giżycka Warszawiakom latem. W Piszu dalej będzie ch....nia. Wariant 1szy wchodzi w grę + przebudowa rond na szersze + budowa nowych. Dyskusyjna jest kwestia przebiegu trasy w okolicach Maldanina.

Obwodnica ma umożliwić ominięcie miasta, przynajmniej takie są założenia.

Zwroc tylko uwage na to ze cala masa aut przelatuje przez pisz tym samym powodujac korki ,skoro taki warszawiak czy kierowca inny bedzie mial mozliwosc objazdu pisza obwodnica to nie bedzie sie pchal do pisza bo nie ma takiej potrzeby

W sytuacji gdy pojedynczy mieszkaniec lub niewielka liczba myśli tylko o rozwiązaniu korzystnym dla siebie, może spowodować, że Pisz znowu będzie zadupiem przez, który się tylko przejeżdża i miastem, które się nie rozwija. Brak szerszej wizji w rozwoju i dostrzegania korzyści zepchnie nas jak zapomniana wioskę w środku Puszczy. Pan Burmistrz nie przygotowany do dyskusji, zero planu na rozwój miasta, co w konsekwencji stworzenia odpowiedniej infrastruktury ( obwodnicy) i połączeń PKP może pozwolić na pozyskanie inwestorów lub rozwój turystyki. Dziwi mnie taki brak wizji wśród lokalnych władz - smutny obraz- załapać się w wyborach, dostać dietę + jakąś komisje w Radzie i można bimbać, niektórzy od dekad na tych stanowiskach i nic dla mieszkańców nie ma. Leży system zdrowia - masa ludzi w Ełku się leczy , miejsca pracy, bezmyślność w ogłaszaniu przetargów, które kończą się ucieczką inwestorów..... mieszkańcy chyba mają nad czym pomyśleć przy następnych wyborach.

Pani Anno,

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem dla młodych jest wyjazd.

Tylko czym, obwodnicą, pociągiem, hulajnoga A może na kocie lub tygrysie. A tak a propos to o wyjeździe z zasady rozprawiaja całe życie nieudacznicy życiowi, którzy niczego w życiu nie osiągnęli a na wyjeździe to było co najwyżej w Białymstoku. Niestety taka jest prawda. Bo najważniejsze to mieć pomysł na życie. Jak się go nie ma to będzie się zawsze kmiotem i to bez znaczenia czy w Nowym Jorku czy w Kolnie.

Pomysł można mieć ale w upadającym mieście będzie działał tylko na zasadzie wegetacji lub też upadnie. Do realizacji przedsięwzięcia potrzebni są ludzie i ich pieniądze. Wielu w Piszu próbowało własnej działalności ale rynek okazał się za biedny i za słaby by interes przetrwał.

no panie szymborski żeś doprowadził ten Pisz do przepaści, nawet nie ma sali w mieście żeby ludzie mogli się spotkać i rozmawiać w normalnych warunkach. Jak śledzie jeden na drugim. Szymborski od początku był za Nicewiczem, przeszkadzał i sabotował działania ludzi, wp...lał się, mieszał i motał, a teraz popiera ludzi?????? Nawet nie ma się gdzie spotkać bo dom kultury zburzony, a wykonawca uciekł. Ten człowiek czego się nie dotknie to zniszczy. Od obwodnicy powinien być, jak najdalej

Z punktu widzenia obiektywnego, funkcjonalnego oraz perspektywy rozwoju miasta, gminy oraz powiatu celowe jest wybudowanie kolejnej przeprawy mostowej na południe od istniejącej. To de facto przesądza o konieczności wyboru wariantu nr 2 jesli chodzi o część południową. Otwarta zostaje natomiast kwestia części północnej i zachodniej. Funkcjonalnie bez sensu jest budowanie infrastruktury wyłącznie dla wyprowadzenia ruchu tranzytowego bez funkcji wykorzystania do rozproszenia ruchu lokalnego, gdyż ruch wyłącznie tranzytowy na kierunku północ - południe jest obiektywnie nieduży i głównie sezonowy. Z kolei tranzyt ciężki (także nie jest on obiektywnie znaczacy) odbywa się głównie na kierunku wschód - zachód (a tego problemu i tak nie rozwiązuje żaden z wariantów, ani w propozycji nr 1 ani nr 2). Musi być zatem możliwość wykorzystania w przyszłości części planowanej obwodnicy do jej rozbudowy i wykorzystania do wyprowadzenia ruchu z kierunku wschód - zachód. Ale to w perspektywie. Trzeba też mieć na względzie fakt planowanego przebiegu linii kolejowej na odcinku Łomża - Pisz - Giżycko. Od razu trzeba przewidzieć rozwiązania bezkolizyjne, gdyż w innym przypadku budowanie czegokolwiek i w jakimkolwiek wariancie jest kompletnie bez sensu. W tej sytuacji część północna nie może przebiegać zbyt daleko od miasta (podobnie jak część południowa choć faktycznie wymaga budowy nowego mostu w części południowej za Sklejka) gdyż będzie nie do wykorzystania dla ruchu lokalnego oraz dla późniejszej rozbudowy. Widzę że to tej całej sprawy wkradł się chaos, niepotrzebne emocje i brak koncepcji rozwoju miasta że strony samego miasta. Najpierw trzeba wiedzieć czego się chce, ale w sensie pewnej spójnej strategii i planów rozwojowych. Następnie należy zadać sobie pytanie jaki efekt ma inwestycja przynieść i czy przy okazji nie można jej wykorzystać do uzyskania uzbrojenia terenów inwestycyjnych etc. To są priorytety i należy myśleć w kategoriach najbliższych 30 - 50 lat a nie na dziś. I jeszcze jedno, kazda inwestycja i bez względu na jej przebieg zawsze będzie komuś przeszkadzać. Prywatne interesy kliku czy kilkunastu właścicieli domów czy działek nie mogą przesłaniac interesu publicznego i blokować rozwoju miasta czy regionu. To nie może decydować o wyborze wariantu choć okoliczności te winny być brane pod uwagę aby minimalizować uciążliwości. Problem leży gdzie indziej a mianowicie w braku koncepcji i pomysłu jak ta inwestycja ma poprawiać funkcjonowanie miasta i jak na wpływać na jego rozwój w perspektywie. To musi być decyzją racjonalna i wyważona, z jednej strony żeby możliwie w największym zakresie wyprowadzić ruch poza centrum miasta ale też żeby obwodnicą mogła spełniać funkcje dla ruchu lokalnego. Tych kryteriów nie dotknie ani wariant 1a ani 2c. Są to warianty skrajne i tym samym niefunkcjonalne. Obydwa nie dają perspektywy rozwoju miasta i możliwości wykorzystania dla celów rozbudowy w przyszłości. Tu trzeba kompromisu i przede wszystkim racjonalnego podejścia do tematu. Z pewnością takim argumentem nie jest zasada "byle dalej od mojego domu". Przy takim podejść i każdy wariant będzie zły bo nie będzie uwzględnial przesłanek merytorycznych i funkcjonalnych ale interesy prywatne. Niemniej jednak już kompletnym kuriozum jest budowanie czegoś o nazwie "obwodnica" przez de facto centrum miasta. To jest akurat najmniej sensowne i rozwojowe. Reasumując, optymalny wariant to odsunięcie drogi na południe za Sklejke, budowa nowej przeprawy mostowej i wyjście na północ i zachód w takiej odległości żeby inwestycja służyła także daj ruchu lokalnego z uwzględnieniem bezkolizyjnego przejazdu nad planowana inwestycja kolejowa.

To ma być spotkanie? Obejrzałem całe nagranie i poza przekrzykiwaniem się i wchodzeniem w słowo nic innego tam nie było. Dziwne. Miałem wrażenie, że te spotkanie jest w jakieś oborze i nie mam tu na myśli pomieszczenia w sensie fizycznym.

Wariant 1a jest najbardziej optymalny z perspektywy funkcjonowania miasta. Oprócz samego tranzytu rozładowuje też część ruchu lokalnego. 15 km obwodnica nie zostanie w pełni

wykorzystana gdyż nie będzie zbierać potoku aut z samego miasta. Oczywiście należałoby również przebudować ronda tak aby zwiększyć ich przepustowość oraz rozwiązać problem wyjazdu w kierunku na Białą. Krzyki orędowników budowy 15 km obwodnicy nie mają nic wspólnego z dbaniem o miasto. Zwykła prywata i sobiepaństwo, a może też i szukanie na siłę pola do konfliktu, wszak wybory wnet wybory lokalne. Sondaż internetowy nie jest w żaden sposób miarodajny i nie powinien wpływać na sposób podejmowania tak ważnej decyzji. Widać w tym działanie grupy zacietrzewionych osób. Gdybyśmy zapytali respondentów czy w ogóle budować jakąkolwiek obwodnicę czy lepiej te pieniądze rozdać mieszkańcom aby mogli je przejść i przepić, to za 2gą opcja opowiedziałaby się większość. A na przykładzie obecnej sytuacji w kraju widzimy do czego to prowadzi. Z resztą hasła w stylu: albo obwodnica z dala od miasta albo żadna, pseudoobwodnica itp. świadczą że mamy do czynienia z emocjami. Ba, emocjonalny przebieg ostatniego spotkania też o czymś świadczy. W ten sposób nie prowadzi się rozmowy. Do mnie argumenty za wariantem 2gim nie przemawiają. Koszty finansowe i środowiskowe niewspółmierne do efektów (tylko tranzyt na Giżycko, bez zbierania ruchu z miasta). Wariant 1 szy jest rozwiązaniem rozsądniejszym.

Obwodnica moim zdaniem powinna być z prawdziwego zdarzenia. Tak jak w inny miastach. Poza miastem

Brawo Panie Szymborski!Ten strzal w wariant 2C z korekta od poludnia byl chyba darem niebios,co bylo widac na wczorajszych konsultacjach.Tylko kilku krzykaczy udalo sie zebrac,wiekszosc mysli normalnie..I dobrze,budowac chlopaki z GDDKiA,czekamy na ta obwodnice,nie przejmowac sie nielicznymi protestami,ci zagorzali protestanci co teraz protestuja po jej wybudowaniu beda sami jezdzic z zadowoleniem.Nie przejmowac sie tym i robic swoje.Obwodnica jest potrzebna i wiekszosc mieszkancow tez tak sadzi.Tak niech ta obwodnica wreszcie powstanie.

Panowie i Panie, kłócimy tutaj się o rzeczy mało ważne, a jednak spróbujmy popatrzeć na to z innej strony. Proponuję zburzyć całe miasto, a na jego miejscu zrobić jeden wielki parking dla mieszkańców miasta stołecznego Warszawy, co tłumnie odwiedzają Wasz rejon.

Myślę, że wariant 1A jest już zatwierdzony do realizacji, ta szopka co teraz była to tylko do akt, że konsultacje się odbyły.

Dziś mamy przykład jak nasze władze od kilkunastu lat nie myślą przyszłościowo. Nie planują strategicznie tego co będzie można zrobić w przyszłości i wydawać decyzję np budowlane teraz. Żyją od wyborów do wyborów uaktywniając się miesiąc przed. Dlatego gmina i powiat nie poszły do przodu jak inne sąsiednie.

Obwodnica miasta powinna rozpocząć się na zakrętach przy zjeździe na Borki i zakończyć się za Maldaninem. Jak najmniejszym kosztem już wybudowanych domów w tej okolicy. Obwodnica powinna być drogą szybkiego ruchu 70-80km/h bez spowalniaczy jakimi są ronda! Powinna przebiegać nad już istniejącymi drogami na Wiartel oraz Snopki. Pamiętajmy ze jeszcze linia szybkiej kolei będzie tam budowana!

Przed budową nowej przeprawy mostowej piszanie protestowali, bo uważali, że taka inwestycja przyczyni się do degradacji miasta. Głupota ludzka nie ma granic. Obecnie też protestują. Kolniacy, łomżyniacy i tak pojadą przez miasto, gdyż muszą zajechać po zakupy. Samochody ciężarowe jadące w kierunku Białej Piskiej czy odwrotnie także wybiorą trasę przez miasto, gdyż nie będą nakładać drogi. Sami piszanie także nie skorzystają z wariantu 2c, bo kto pojedzie pod Snopki aby jechać do Kolna ? Ruch nadal będzie skupiać się na rondach między dwoma bankami. Jeszcze jedna ważna sprawa. Jeżeli powstałaby obwodnica o wariancie 2c, to na pewno zmieni się oznakowanie trasy o nr 63. Kto więc utrzyma dotychczasowy przebieg drogi 63 w tym most. Starostwo, gmina ?

a to w Piszu dla kolniakow obwodnice buduja xDDDD no kazdy normalny pojedzie po obrysie miasta nize przez srodek w korek sie bedzie wpieprzal , loj to chyba biznesmen od biedronki i maka pisze, trzeba bylo poczekaj z inwestycja az obwodnica powstanie a nie tera paznokcie gryzc

most przejmie gmina, tak jak i stary most, to chyba najmniejszy problem ?

Przy wariancie 2c zostałoby wyciętych sporo lasów... Moim zdaniem nie powinna powstać żadna obwodnica ze względu na brak miejsca.

Lasy i tak wytną Wycinają wszędzie na ogromną skalę bo to lasy gospodarcze a drewno potrzebne Zobaczysz Ile wytną pod kolej do Giżycka A że granice miasta dochodzą do granic lasu no to nie ma opcji obejść miasta nie wchodząc w las A obejść trzeba bo się nie da żyć

Wszystkie miasta mądrze walczą o swoje obwodnice a Pisz jak zwykle chce być małe, zapyziałe miasteczko które niedługo pokona K O L N O. Tak Kolno, które ma wizję, zapał, energię. Tam też są światła a w Piszu... po co, gdzie... takie padają pytania. My lubimy kłótnie, kolejki, ograniczone tereny /gdzie wszędzie trafisz na piechotę/ i brak rozwoju bo po co, gdzie... ręce opadają gdy to jeszcze mówią ,, ważne,, osoby.

Teatrzyk generalnej odegrany, widownia przyszła. I to by było na tyle. Musicie uderzać gdzieś wyżej, do ministerstwa, bo oni będą ściemniać ściemniać, a potem i tak zrobią to co sobie zaplanowali.

brawo piszaki. tak trzeba stawiać sprawe. albo prawdziwa obwodnica albo wcale

Droga z wariantu 1może nie do końca jest obwodnicą,ale sądzę że w sporej mierze rozwiązała by problem,a na pewno odbyło by się to małym kosztem,w porównaniu do fanaberii z wariantu 2c.To że wariant 2c ma w ankiecie przytłaczające poparcie,wynika z prostej zasady,że niezadowolony człowiek jest zawsze bardziej skory do wyrażenia swojego poglądu,od człowieka zadowolonego.Natomiast gdyby pytać ludzi wyrywkowo,a nie zbierać głosy aktywistów,to w cale nie jestem przekonany,że wynik był by taki sam.Osobiście uważam wariant nr.1 za doskonały.

można wiedzieć gdzie mieszkasz? :) bo chyba nie w Piszu. A jeśli jednak to podaj adres, może zgłosisz się na ochotnika żeby to Twój blok został zburzony

Co za głupia wypowiedź... chyba nie jesteś z Pisza. Przez takie osoby Pisz zawsze będzie zadupiem i Kolno nas przegoni. Jak jest się ze wsi to czas z powrotem tam wrócić.

Pan Burmistrz już nie zapewniał zgromadzonych na spotkaniu jak podczas sesji, że wariant 2C został już wybrany do realizacji. Coś się w przeciągu niespełna miesiąca zmieniło? Czy o czymś nie wiemy? Najpierw burmistrz dyskredytował protestujących mieszkańców a teraz staje po ich stronie? Opamiętanie przyszło w czas? Czy to tylko słowa na potrzeby chwili? Zobaczymy co będzie się działo dalej.

Pan dyrektor GDDKiA Nicewicz, który podobno niedawno dzwonił do burmistrza i zapewniał, że wariant zewnętrzny będzie realizowany nie przyjechał na spotkanie. Przypadek?

Do redakcji Piszanina: stwarzanie problemów przy wydawaniu decyzji środowiskowej to bajki. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nie jest decyzją uznaniową. Organ właściwy do wydania decyzji przeprowadza postępowanie przewidziane przepisamy ustawy i jest zobligowany ją wydać jeżeli inwestor spełni wszystkie wymagania w ustawie określone. Sądy jednoznacznie stwierdzają że sam sprzeciw mieszkańców gminy nie może stanowić podstawy do wydania negatywnej decyzji w sprawie środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia. Krótko mówiąc jak już będziemy na etapie decyzji środowiskowej i ktoś w tej decyzji wskaże do realizacji wariant pseudoobwodnicy przez miasto, to będzie w zasadzie już POZAMIATANE. Dlatego od ponad roku naszą rolą i rolą burmistrza, której póki co nie poczuł, jest właśnie teraz protest i sprzeciw przeciwko wariantowi 1A przez miasto, który nigdy nie powinien był powstać. Później będzie za późno.

Ja wcale nie jestem za 2c wchodzi on w prywatne działki i sąsiaduje w bliskim kontakcie z domami. Ludzie kłóca się o działki ogrodowe które są gminne a co mają powiedzieć prywatni właściciele tych ziem co są właścicielami od 20 i więcej i osoby nowo postawionych domów tam miała być cisza i spokój przy lasach a oni mówią o naturze 2000 obwodnica znacząco powinna być przesunięta od strony Snopek i wychodzić bliżej wyjazdu Kolna to była by obwodnica. Nie jestem za obwodnica w mieście ani za zabieraniem ludziom własności a skoro tak to powinny być zwrócone pieniądze z podatków płacone przez te wszystkie lata .

w wariancie 1a też wchodzi w prywatne działki i idzie pod oknami domów, burzy blok, domy na Sienkiewicza z dużym prawdopodobieństwem się rozpadną. Traktują ludzi jak półgłówków, z 15 km zrobiło się najpierw 3,5, teraz w tej optymistycznej wersji 7. A gdyby było tyle ile pierwotnie zakładano to spokojnie obwiedziono by całą zabudowę miejską i podmiejską . Kto się postarał o taką redukcje funduszy dla Pisza? Czy przypadkiem nie chodzi o Mc Donalds który wyrósł jak grzyb po deszczu?

Taa. Zapniales dodać że kury przestaną się nieść a krowy zaczną czarne mleko dawać.

Najlepiej żeby obwodnicą biegła przez Kraków. Rozumiem że najważniejsze są jakieś tam działki. Ogródki działkowe jako relikt PRL i marnotrastwo terenu i tak będą prędzej czy później zlikwidowane. To jest zbiorowisk bud, szczęk i śmietnisko. Tego już dawno nie powinno być.

Jeszcze będziesz panie ziemię na takiej działce na klęczkach całował, idzie bieda, głód, może i wojna, ludzie sobie ziemniaków i marchewki nasadzą i przeżyją. A obwodnica ma obwodzic miasto, a nie przechodzić przez miasto. PiS na to obiecał pieniądze a nie na niszczenie naszych działek.

Dodaj Komentarz

5000
Piski Portal Internetowy Piszanin | Wydawca - MASURIA® Krzysztof Szyszkowski | Kopiowanie zawartości bez zgody wydawcy jest zabronione
Polityka Prywatności | Kontakt